home Meny close
menu Meny

Kjøpsbetingelser

 

Pris og betaling

Pcbatterier.no er en norsk nettbutikk med eget lager i Norge. Ved handel hos oss slipper du fortollingsgebyrer og 25% ekstra moms, som må påregnes fra handel i utenlandsk nettbutikk.

Alle priser er oppgitt inkludert mva. 

Vi tilbyr betaling med Vipps, kort (VISA og MasterCard), sikker betaling via Nets (tidligere BBS),  samt betaling via faktura for private og bedrifter (ingen ekstra kostnad).

 


Frakt, leveringstid og levering

Gratis frakt på alle ordrer.

Vi benytter Posten til å sende ut våre pakker. Bestillinger før klokken 15.00 sendes normalt ut samme dag, og er framme hos deg innen 1-5 virkedager etter utsending, avhengig av hvilket fraktalternativ som velges i kassen.

Om varen blir skadet eller blir borte under transporten til deg, er Pcbatterier.no ansvarlig, men du må gi beskjed til Posten eller Bring med en gang du oppdager skader. Du må også kontakte vår kundeservice angående skadet/bortkommet pakke innen 14 dager. Om varen blir skadet eller blir borte ved retur til Pcbatterier.no er det kunden som er ansvarlig. 

Ved leveringsforsinkelse kan ikke Pcbatterier.no stilles økonomisk til ansvar for eventuelle tap dette påfører kunde.


Ordrebekreftelse

Når vi har mottatt bestillingen din sender vi deg en bekreftelse på e-post med informasjon om bestillingen du har gjort. Kontroller alltid ordrebekreftelsen slik at alt ser korrekt ut. Skulle det være noe du lurer på kan du kontakte vår kundeservice. Ta gjerne vare på ordrebekreftelsen din slik at du har den ved eventuelle spørsmål til kundeservice. 



Levering

Når du mottar din bestilling må du kontrollerer at varen fungerer, og er i samsvar med din bestilling. Om du har mottatt en vare som ikke passer, eller ikke fungerer, må du ta skriftlig kontakt på epost snarligst, slik at vi får anleding til å hjelpe deg.

 

Retur/Angrefrist
 
Hvis du vil returnere en vare til Pcbatterier.no, må du ta skriftlig kontakt på epost for videre instruksjoner. All retur må avtales med Pcbatterier.no før varen returneres (gjelder ikke ved angrerett). Pakker som returneres med postoppkrav vil ikke bli hentet ut. Alle returer må sendes med Posten.
 
Ved private kjøp gjelder angrefristloven, som gir 14 dagers angrefrist fra den dagen du har mottatt varen, forutsatt at den ikke er tatt i bruk som sin egen, og kan returneres i originalforpakning (det går helt fint å teste om en vare fungerer). Kunde bærer selv returkostnaden ved bruk av angrerett.

Ved næringskjøp gjelder 12 måneders reklamasjonsfrist for feil/mangler. Ved retur av defekte varer, varer med mangel eller retur av feilbestilte varer, bærer næringskunder selv kostnaden for returfrakt.

Dersom reklamasjonen ikke blir godkjent pga. feil behandling av produkt eller andre ting som ikke inngår i garantien/reklamasjonsretten, vil kunden bli belastet med et gebyr på inntil kr 350,-  inkl mva. for å dekke våre kostnader for undersøkelse av produktet, pluss returfrakt.


Uavhentede pakker

Posten sender ut en påminnelse dersom du glemmer å hente en bestilt pakke. Dersom du fortsatt ikke henter ut pakken innen oppgitt dato, vil den bli sendt tilbake til oss.
For alle pakker som ikke hentes ut debiterer vi en avgift på 350 kr. Dette tilsvarer kostnaden for å sende pakken til deg (ekspedisjonsavgift, returfrakt og håndtering). 

Har du angret deg når pakken er sendt fra oss må du hente ut pakken på utlevereingsstedet og returnere den til oss for egen kostnad. Uavhentede varer omfattes ikke av angretten.  Om pakken ikke hentes ut og returneres av utleveringsstedet påløper gebyr for uavhentet pakke.



 
Taushetsplikt

Alle kundeopplysninger håndteres med stor diskresjon og kommer under ingen vilkår til å spres videre til utenforstående.